Service
Eén van de belangrijkste aspecten van de dienstverlening is de service die de organisatie u biedt. Het gaat ten slotte om de ontzorging van u en uw medewerkers. Kunnen u en uw medewerkers eenvoudig bij de payroll-organisatie terecht met vragen? En worden deze vragen ook naar tevredenheid beantwoord? En is men bereid met u mee te denken en geeft de organisatie u vervolgens ook het juiste advies? Ondanks dat een groot deel van de dienstverlening te automatiseren is, is er altijd sprake van het menselijke aspect. Een kwalitatieve payrollpartner snapt dat en is daar op ingericht!
Prijs
Als u diverse offertes van payroll-organisaties naast elkaar legt, zult u merken dat er veel verschil kan zitten in de prijs die u wordt voorgerekend. Waar de één een omrekenfactor van 1.52 hanteert, hanteert de ander de factor 1.69. Ook rekent de ene organisatie op de omrekenfactor nog een opslag, terwijl de ander dat niet doet.
Wij adviseren u om niet blindelings te kiezen voor de laagste prijs. Want in dat geval kunt u best weleens van een koude kermis thuiskomen en bent niet alleen u maar zijn ook uw medewerkers hier de dupe van.
Wat een redelijke prijs is hangt van diverse factoren af. Welke kwaliteitsgaranties kan de organisatie overleggen, zijn de diensten in meer of mindere mate geautomatiseerd en welke service en ondersteuning kunt u verwachten van de organisatie?
Kwaliteit
- ISO 9001
- NEN 4400-1
- ABU, NBBU lidmaatschap
- VPO keurmerk
Zekerheid
- WKA verklaring
- G-rekening
Diverse payrollondernemingen werken met een zogenaamde G-Rekening voor afdrachten van loonbelasting en sociale verzekeringspremies. Deze geblokkeerde rekening geeft u als opdrachtgever de zekerheid dat u bent gevrijwaard van uw aansprakelijkheid voor betaling van loonbelasting en sociale premies.